اخبار و مقالات

معرفی انواع و سبک کابینت روشویی سرویس بهداشتی

وجود کابینت روشویی سرویس بهداشتی محافظ زیبایی بصری در مقابل لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی است و با نصب کابینت روشویی سرویس بهداشتی آنها با زیبایی و ظرافت پنهان می شوند از دیگر جلوی دید نمی باشد، امروزه یکی از وسایل و تجهیزات مهم در سرویس بهداشتی، روشویی کابینت است، در ابتدا کابینت روشویی سرویس بهداشتی هم به صورت پایه دار و هم  بدون کابینت تولید و نصب می شد با گذشت زمان و نیاز بیشتر مردم  وهمچنین  افزایش آپارتمان نشینی همواره فضای سرویس بهداشتی کوچکتر شد و نیاز به فضای بیشتر و کابینت روشویی سرویس بهداشتی از نظر تولید کنندگان بیشتر احساس شد،  امروز انواع مختلف کابینت روشویی سرویس بهداشتی از نظر جنس، قیمت، طرح و ابعاد در بازار موجود وقبال دسترس مشتریان قرار گرفته است، البته کابینت روشویی سرویس بهداشتی در بیمارستان ها و هتل ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته بود اما با گذشت زمان وجود آن در خانه ها و آپارتمان ها نیز ضروری شد، کاربرد کابینت روشویی سرویس بهداشتی و همچنین زیبایی دوچندانی که به سرویس بهداشتی میدهد باعث شده تا از کابینت روشویی سرویس بهداشتی استقبال شود، نگه داشتن اقلام بهداشتی مورد استفاده مانند مسواک در سرویس بهداشتی به دلیل کاربرد خاص آن‌ها، نیاز به محافظت   و بهداشت بالایی دارند لذا مصون نگه داشتن مسواک ها و لوازمی که تماس مستقیم با دهان و بدن ما دارند بسیار مهم و ضروری است ، حتی گاهی فضایی در سرویس بهداشتی لازم است تا اقلام آرایشی و بهداشتی خود مانند حوله، شوینده ها و… در آن نگهداری شود، همانطور که می دانید سرویس بهداشتی محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها می باشد و معمولا با استفاده از سرویس بهداشتی یا فلاش‌تانک تعداد باکتری‌های موجود در فضا چندین برابر خواهد شد،که ممکن است این میکروب‌ها جذب وسایل بهداشتی ‌شوندکه استفاده از وسایل غیر بهداشتی خطرات زیادی دارد، در این صورت فضایی در سرویس بهداشتی باید وجود داشته باشد تا اقلام بهداشتی داخل آن و به دور از انواع میکروب‌ها  حفظ شود. علاوه بر نکات بهداشتی و پاکیزگی وجود کابینت روشویی سرویس بهداشتی زیبایی و جلوه خاصی به سرویس بهداشتی می دهد.

در ابتدای تولید کابینت روشویی سرویس بهداشتی فقط بر روی پایه ی چینی طراحی شده بودند ، در این مدل قدیمی فضای برای قرارگیری شوینده ها وجود نداشت، همچنین تعویض یا تمیز کردن لوله ها پر دردسر بود و امکان صدمه زدن به پایه ی روشویی وجود داشت. پس از چندین سال کابینت روشویی سرویس بهداشتی چوبی که دارای باکس برای ذخیره کردن شوینده و وسایل داخل تولید و عرضه بازار شدبرای اینکه از رطوبت در امان بماند یک ورقه پلاستیکی بر روی آن استفاده می شد،ولی پس از مدتی استفاده کابینت روشویی سرویس بهداشتی به دلیل وجود رطوبت و شست و شو های مکرر، این ورقه های چوبی دچار رطوبت گرفتگی می شد و برجسته و برآمده می شد، از این رواین مدلهم مقرون به صرفه نبود و به دلیل صرف هزینه ی بالا و کارایی کوتاه مدت و تنوع کم از چرخه تولید کمرنگ یا به نوعی حذف شد. امروزه کابینت روشویی سرویس بهداشتی با جنس pvc که نوعی از پلاستیک فشرده و سخت شده هستند تولید شده و روانه ی بازار می شوند که از استقبال خوبی هم روبرو شده اند، زیرا از استحکام کافی و بیشتری بر خوردار هستند و در برابر رطوبت و شست و شو بسیار مقاوم می باشند، از دیگرویژگی های این مدل کابینت روشویی سرویس بهداشتی وزن سبک، سهولت در جابجایی، تنوع در اندازه و طرح آن می باشد.

 کابینت روشویی سرویس بهداشتی دارای دو نوع 2 نوع دیواری (هوایی) و زمینی تولید و عرضه می شود در انواع دیواری کابینت روشویی از سطح زمین فاصله دارد و برای تمیز کردن نیاز به صرف وقت زیادی نیست و در مدل زمینی کابینت روشویی سرویس بهداشتی  پایه ها طوری طراحی شده که در برابر ضربه و آب و هوا بسیار مقاوم و عمر طولانی دارند. در ادامه به انواع سبک و مدل های دیواری و زمینی کابینت روشویی سرویس بهداشتی پرداخته ایم با ما همراه باشید:

سبک های روشویی کابینتی

روشویی کابینتی کلاسیک: غالبا سبک کلاسیک کابینت روشویی سرویس بهداشتی باعث شده تا دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک طراحی شود در این سبک روشویی کابینت دار را از جنس سنگ و در رنگ‌های سورمه‌ای، قرمز یا بادمجانی انتخاب میکنند.

روشویی کابینتی مدرن: غالبا سبک مدرن کابینت روشویی سرویس بهداشتی باعث شده تا دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن  طراحی شود، در سبک مدرن روشویی کابینت دار از جنس شیشه‌ای یا سرامیک و PVC  با طرح مربع یا مستطیل تعبیه خواهد.

انواع کابینت روشویی سرویس بهداشتی از نظر نوع نصب

کابینت روشویی سرویس بهداشتی پایه دار

یکی از فواید روشویی کابینتی پایه دار قرار گرفتن کامل آن روی سطح زمین می باشد که وزن زیادی را تحمل میکند. در این مدل محدودیتی در انتخاب کاسه روشویی نخواهسد داشت و می‌توان مدل مد نظر را با هر وزنی انتخاب کرد، به دلیل قرارگیری کابینت روشویی سرویس بهداشتی پایه دار جلوی دیوار می‌توان از فضای پشت آن برای مخفی کردن لوله‌های سرد و گرم استفاده کرد.

کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری

کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری فضای کمتری را در سرویس بهداشتی اشغال می‌کند، به همین دلیل برای سرویس‌های بهداشتی کوچک نیز مناسب است. به دلیل حجم کم این مدل جابه‌جایی آن بسیار راحت‌تر از مدل پایه دار می باشد، این مدل کابینت به دلیل اینکه کاملا به دیوار متصل می شود برخوردی با زمین ندارد، شستن زمین سرویس بهداشتی بسیار راحت خواهد بود و نظافت کابینت این مدل روشویی نیز آسان‌تر می باشد.  در کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری با طول زیاد از کاسه روشویی سنگین استفاده نمیشود،  هنگام خرید به این نکته توجه کنید که اگر روشویی کابینت دار از جنس با کیفیت تولید نشده باشد اصطلاحا شکم میدهد و فرم اولیه خود را از دست خواهد داد.

مزایای کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری

1_ خاصیت مدولار بودن دارد یعنی باعث می شود بتوان به راحتی آنها را در فضای های داخلی دیوار به حرکت در آورد .

2_ وزن کم دارد که هم در حین نصب باعث دردسر نخواهد شد و با کمی رعایت کردن جوانب احتیاطی ، می توان از استقرار درست آنها اطمینان داشت .

3_ جابجایی کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری بسیار آسان است و می توان در تغییر دکوراسیون یا سهولت در تعمیرات لوله کشی پشتی آنها و موارد دیگر مفید واقع شود.

4_ از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت برخوردار است.

5_ در آزادسازی فضا بسیار مفید می باشد و دست و پا گیر نیست . مخصوصا امروزه در حمام ها از وسایل بیشتری به نسبت زمان های گذشته استفاده می شود ، مانند توالت فرنگی ، وان و … .

6_ فضای خالی موجود در قسمت پایین کابینت روشویی سرویس بهداشتی دیواری محلی مناسب برای نصب نمودن سبد های کاربردی ، حوله ها ، لوازم های بهداشتی و آرایشی و … می باشد.

انواع کابینت روشویی سرویس بهداشتی از نظر جنس 

کابینت روشویی سرویس بهداشتی چوبی

روشویی کابینت دار چوب دارای مشکلاتی است از قبیل :

1_ به دلیل تماس این وسیله با رطوبت و آب به مرور زمان سطح زیر چوب باد می‌کند و خراب می‌شود.

2_ برای عایق شدن روشویی های کابینتی چوبی در برابر رطوبت از پلی استر، رزین و چسب مخصوص استفاده می کنند،

3_ تضمین ۱۰۰ درصد برای حفظ کیفیت در مقابل آب وجود ندارد.

کارخانه‌های تولید روشویی کابینتی تصمیم گرفتند از MDF به جای چوب معمولی استفاده کنند تا دوام بیشتری داشته باشد و همچنین زیبایی دوچندانی نیز به این وسیله بدهند. اما روشویی کابینتی MDF نیز مشکل ضد آب بودن را دارد.

کابینت روشویی سرویس بهداشتی فلزی

کابینت روشویی سرویس بهداشتی فلزی تحمل وزن بالایی دارند اما پس از مدتی استفاده از آن‌ها زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد و ممکن است دچار فرورفتگی شوند، امروزه روشویی کابینتی فلزی کنار گذاشته شده است و دیگر در بازار سهم قابل قبولی ندارد.

کابینت روشویی سرویس بهداشتی PVC

کابینت روشویی سرویس بهداشتی PVC مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌ و دارای مزیتهای قابل توجه ای است اعم از:

1_ تنوع زیاد این جنس در طرح و رنگ است.

2_ جنس پی وی سی ضد خش بوده و در برابر حرارت آسیب نمی‌بیند

3_ ضد آب بوده و برخلاف جنس چوب با قرارگیری در رطوبت خراب نمی‌شود .

4_ دارای طول عمر بالایی است.

5_ سهولت در جابه‌جایی

6_ جنس pvc از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و تقریبا عموم مردم توان خرید این محصول را دارند.

7_ دارا بودن فضاهای متنوع و کاربردی برای استقرار لوازم

8_ تضمینی بودن آنها پس از نصب

9_ آب بندی کناره های آنها با مصالح استاندارد

ابعاد کابینت روشویی سرویس بهداشتی استاندارد چیست؟

ابعاد روشویی کابینتی استاندارد عبارتند از:

 ارتفاع:  ۸۰ سانتی متر

 عرض: 40 تا ۵۵ سانتی متر

 طول:  ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر

اگر طرح مد نظر کابینت روشویی سرویس بهداشتی شما از نوع دیواری می باشد محدودیتی در انتخاب ارتفاع کابینت نخواهید داشت اما اگر مدل پایه دار باشد، باید ارتفاع آن به گونه ای انتخاب شود تا هنگام اتصال به سطح زمین تا ارتفاع مناسب بالا بیاید ، همچنین برای استفاده از شیر روشویی مشکلی وجود ندارد. در بیشتر مواقع شیر آلات توکار هستند در این صورت باید ارتفاع کابینت روشویی سرویس بهداشتی به حدی باشد تا شیر آب تا کاسه روشویی فاصله زیادی نداشته باشد. طول کابینت روشویی سرویس بهداشتی نیز باید به اندازه ای باشد تا لوله‌های سرد و گرم را کاملا در فضای پشت خود مخفی کند.

قیمت کابینت روشویی سرویس بهداشتی

قیمت کابینت روشویی سرویس بهداشتی با جنس مواد اولیه و ابعاد آن متناسب است، قیمت روشویی های کابینت دار ایرانی به مراتب بهتر و منصفانه تر از نمونه های خارجی است و در برخی برند های کابینت روشویی سرویس بهداشتی ایرانی کیفیت با روشویی های خارجی برابری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *